Jak na nastavení EET

Tápete a nevíte si rady s tím jak správně nastavit EET ve Vaší aplikaci elPokladny.cz? Zde najdete jednoduchý a stručný návod jak na to. Upozornění! Tento návod počítá s tím, že již máte od Finanční správy přístup do Daňového portálu. Pokud ne, dojděte si prosím pro přihlašovací údaje na Váš finanční úřad nebo o ně zažádejte online prostřednictvím daňového portálu.

A) Jak vygenerovat certifikát pro EET

Co budete potřebovat:

  1. PC nebo notebook
  2. Libovolný webový prohlížeč (doporučujeme Google Chrome)
  3. Připojení k internetu
  4. Mít v Daňovém portálu založenou provozovnu v záložce Provozovny (pozn. bez založené provozovny Vám systém neumožní generovat nový certifikát)

Krok za krokem:

  1. Na svém PC nebo notebooku spusťte webový prohlížeč, zadejte adresu www.daneelektronicky.cz a klikněte na odkaz ELEKTRONICKÁ EVIDENCE TRŽEB
    1
  2. Dále přejděte do sekce SPRÁVA ÚDAJŮ EVIDENCE TRŽEB2
  3. Přihlaste se prostřednictvím přihlašovacích údajů, které jste obdrželi na Vašem finančním úřadě nebo které Vám přišli do Vaší datové schránky.
    3
  4. V horním červeném menu vyberte položku CERTIFIKÁTY
    4
  5. Níže přejděte na odkaz Vstup na stránky certifikační autority pro správu certifikátů
    5
  6. V horním menu vyberte NOVÝ CERTIFIKÁT
    6
  7. Vyberte možnost VYTVOŘIT ŽÁDOST V PROHLÍŽEČI
    7
  8. Zadejte nové heslo pro Váš certifikát. A klikněte na tlačítko Potvrdit. Pozn. Doporučujeme zvolit stejné heslo jako do Daňového portálu. Zjednodušeně řečeno, těch hesel už je tolik, že z toho jde hlava kolem.
    8
  9. Klikněte na tlačítko Odeslat žádost
    9
  10. Poté na Vytvořit exportní soubor
    10
  11. Zadejte Vaše heslo pro certifikát, které jste zadali v kroku č. 8 a stiskněte tlačítko Potvrdit
    11
  12. Na konec stiskněte tlačítko Stáhnout exportní soubor
    12
  13. Váš prohlížeč zahájí stahování certifikátu nebo Vám nabídne kam tento certifikát uložit. Soubor se bude jmenovat například 289427183.p12
  14. Certifikát si dobře uschovejte! Má platnost 3 roky a je celkem obtěžující jej ztratit a procházet tímto procesem generování znovu.

B) Základní nastavení EET skrze webovou aplikaci elPokladny.cz

Co budete potřebovat:

  1. PC nebo notebook
  2. Libovolný webový prohlížeč (doporučujeme Google Chrome)
  3. Připojení k internetu
  4. Vygenerovaný certifikát z Daňového portálu www.daneelektronicky.cz ( příklad názvu certifikátu 289427183.p12 )
  5. Být registrován v aplikaci elPokladny.cz ( www.elpokladny.cz/registrace )

Krok za krokem:

  1. Na svém PC nebo notebooku spusťte webový prohlížeč, zadejte adresu www.elpokladny.cz a přihlašte se do svého účtu.Přihlášení do systému
  2. Přejděte do Menu > Nastavení > Tiskové sestavy.
    manual2
  3. Pomocí modrého tlačítka s ikonou tužky editujte Vámi vybranou tiskovou sestavu na kterou chcete aplikovat EET. Pokud jste do nastavení Tiskových sestav zatím nijak nezasahovali, Vaše tisková sestava se bude jmenovat Výchozí tisková sestava
    manual3
  4. Posuňte editační okno Tiskové sestavy až na EET Nastavení.
    4.1. Jako první aktivujte EET, nastavte režim EET a vyplňte označení provozovny( vygeneruje Vám ho Daňový portál ). Označení pokladny nebo pokladního zařízení je na Vás.
    4.2. Vyplňte heslo k odemknutí certifikátu. ( heslo jste zadávali při jeho generování na Daňovém portálu ).
    4.3. Stiskněte tlačítko Nahrát certifikát ze svého PC a vyberte Váš certifikát, který se Vám po stažení z Daňového portálu pomocí webového prohlížeče pravděpodobně uložil buďto na Plochu nebo do Stažených dokumentů. Může vypadat například takto: 289427183.p12
    4.4. Certifikát se úspěšně nahrál a uložil do aplikace elPokladny.cz. Zkontrolovat si jej můžete ve výpisu hned pod možností nahrát tento certifikát.

    Pokud EET certifikát pouze aktualizujete (tzn. už v systému nějaký máte), je třeba nejprve ten starý odstranit, to provedete pomocí červeného tlačítka s ikonou odpadkového koše. Poté nahrajte nový aktuální certifikát.

    manual4

  5. Sjeďte na konec úpravy Tiskové sestavy a stiskněte tlačítko Uložit.
  6. Máte hotovo

Co s účtenkami nebo dalšími doklady, které jsem už na zkoušku vystavil/a ještě před aktivací EET?

  • Pokud si přejete začít vystavovat účtenky od začátku tedy od dokladu číslo 1, napište nám prosím jednoduše email na info@elpokladny.cz nebo volejte na číslo +420 602 202 257 a my Vám doposud vystavené doklady vymažeme a vy tak můžete do EET vkročit s čistým štítem.
  • Pokud si chcete testovací doklady nechat v historii, klidně můžete, pokud začnete do systému EET sypat účtenky začínající například číslem 50, panu Babišovi ani paragrafům to nevadí. Vždyť si vemte, že by podnikatelé a firmy, již používající nějaké pokladní zařízení, museli účtenky vynulovat a posílat je od jedničky, nesmysl.